Alle indlæg, Anmeldelser

FILMANMELDELSE: THE INCREDIBLES 2

Jeg var i går i biografen i Århus for første gang siden jeg er flyttet herop, for at se The Incredibles 2 – eller de utrolige 2, hvis man bedre kender til den danske titel. Jeg skulle egentlig have haft set den for en uges tid siden, men man kan ikke altid nå det hele, så det blev først i går. I får hermed min anmeldelse af filmen.

Picture found on weheartit.com

Jeg vil starte med at sige, at jeg har lidt blandede følelser omkring denne her film. For på den ene side, synes jeg den var vildt godt og det var en forholdsvis god 2’er, når man tænker på at 2’ere som regel er en fiasko. Jeg grinte da også flere gange i filmen, og det er da som regel også et tegn på, at man har set en god film. Der var dog et tidspunkt, hvor både min veninde og jeg følte, at den var meget langtrukken, hvilket selvfølgelig er virkelig trist, når man tager i betragtning, at vi ellers godt kunne lide resten af filmen. Jeg kunne også rigtig godt lide, hvordan de ligesom havde gjort filmen mere nutidig og gjort moderen til denne her lidt mere fremtrædende karakter, hvilket jo meget bunder i, at vi går op i feminisme – altså ligestilling. Så vi viser, at kvinder kan være ligeså vigtige som mændene kan – i dette tilfælde, ligeså vigtig som Mr. Incredible hamselv. Jeg følte også, at børnene havde fået en større rolle i filmen, hvilket jeg virkelig godt kunne lide, da jeg synes de er nogle skønne karakterer.

Mine holdninger til filmen er derfor, at jeg er virkelig glad for, at jeg så den. Jeg anbefaler også andre, at tage ind og se den, hvis I ikke har set den endnu. Vel mærket kun, hvis du var fan af filmen som barn, hvilket jeg selv var. Omvendt tror jeg ikke, at det bliver dén film, jeg kommer til at købe på DVD, eller generelt se meget senere. En enkelt gang kunne det godt blive til, men så heller ikke mere end det.

Har du set filmen? Hvad synes du om den?
Vil du se den?

Husk, at du altid kan følge mig på de sociale medier: